Aktualności

Oszustwo na pracownika banku. 65 latka straciła ponad 42 tysiące złotych. Pamiętajmy o ostrożności!

Oszust wmówił 65 latce, że ktoś złożył w jej imieniu wniosek kredytowy, a oszczędności, które ma na koncie są zagrożone.. W wyniku manipulacji kobieta przekazała ponad 42 tysiące złotych na podane kody. Apelujemy o wyjątkową ostrożność i nie przekazywanie pieniędzy bez uprzedniego sprawdzenia wiarygodności rozmówcy!

Kilka dni temu do 65-latki zadzwonił mężczyzna z zastrzeżonego numeru telefonu, podający się za pracownika banku. Twierdził, że ktoś próbował w jej imieniu zaciągnąć kredyt i że jej dane wrażliwe są zagrożone. Aby „ochronić” swoje pieniądze, kobieta miała postępować według jego wskazówek i z nikim o sprawie nie rozmawiać.

Fałszywy bankowiec wmówił jej, że powinna wypłacić całą gotówkę ze swojego konta i wpłacić ją ponownie przez wpłatomat na podane przez niego dane. Zgłaszająca tak też uczyniła. Wybrała się do swojego banku i nic nikomu nie mówiąc wypłaciła pieniądze. Następnie udała się pod wskazane wpłatomaty i tam w kilku transakcjach przekazała oszustom pieniądze. Podczas transakcji oszust przekazywał jej kody BLIK, które miała natychmiast wykorzystywać do wysłania pieniędzy. W wyniku manipulacji dokonała kilku wpłat, przekazując w ten sposób oszustom całość swoich oszczędności czyli ponad 42 tysiące złotych.

Aby wzbudzić większy strach, przestępca powiedział, że sprawą zajmują się policja i prokuratura, a w proceder mogą być zamieszani nawet pracownicy banku. Przez to kobieta nie skontaktowała się z bliskimi ani z prawdziwym bankiem.

Apelujemy o ostrożność!

Podobne oszustwa niestety powtarzają się często. Przypominamy, że:

  • Prawdziwi pracownicy banków NIGDY nie proszą o przelewy, wypłaty gotówki ani przekazywanie pieniędzy na „bezpieczne konta”,
  • Należy natychmiast przerwać rozmowę, jeśli ktoś podający się za bankowca informuje o zagrożeniu środków i żąda podejmowania natychmiastowych działań,
  • Nie udostępniaj nikomu kodów BLIK ani innych danych bankowych,
  • Jeśli masz wątpliwości – skontaktuj się bezpośrednio z bankiem, ale korzystając z oficjalnego numeru infolinii,
  • Poinformuj rodzinę i bliskich, szczególnie osoby starsze, które mogą stać się łatwym celem oszustów.

Każdy przypadek wyłudzenia powinien być natychmiast zgłoszony na policję! Pamiętaj – oszuści działają pod presją czasu i próbują wzbudzić strach, aby ofiara działała impulsywnie i nie myślała logicznie. Nie daj się zmanipulować!

młodszy aspirant Jagoda Maj

Powrót na górę strony