Strona używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody.

Aktualności

Ostrzegamy przed fałszywymi wiadomościami z banków

Data publikacji 06.11.2024

Ostrzegamy przed oszustami, którzy wyłudzają dane osobowe i środki finansowe. Przestępcy podszywają się pod banki lub inne instytucje. 44-latka padła ofiarą takiego cyberprzestępstwa. Kobieta weszła w przesłany link i poprzez udostępnienie danych do konta straciła blisko 10 tys. zł. Przypominamy, że rozwaga i ostrożność są kluczowe w korzystaniu z Internetu, szczególnie gdy w grę wchodzą finanse i dane osobowe.

44-latka poinformowała, że otrzymała wiadomość na telefon rzekomo pochodzącą od banku, w którym posiada konto. Komunikat zawierał prośbę o zalogowanie się do aplikacji bankowej, z możliwością wykorzystania linku lub kodu QR. Kobieta przekonana o autentyczności wiadomości, kliknęła w przesłany skrót, podając dane, czyli login i hasło. Wkrótce potem mąż kliknął w taki sam link wysłany na jego prywatny telefon. Okazało się, że poprzez wejście w przesłany link, osoby te udostępniły dane do swoich kont bankowych. Oszust wykonał z konta 44-latki trzy przelewy i trzy transakcje na łączną sumę ponad 7 tys. złotych na konto męża zgłaszającej, a następnie z jego rachunku zostało wykonanych 9 transakcji na łączną kwotę ponad 7 tys. zł. Łącznie małżeństwo straciło blisko 10 tysięcy złotych.

W związku z powyższym apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności i przypominamy:

  • Banki nigdy nie proszą o podanie loginu i hasła poprzez wiadomości sms, e-maile, czy też linki prowadzące do stron zewnętrznych. W przypadku otrzymania podejrzanej wiadomości należy skontaktować się bezpośrednio z bankiem, korzystając z oficjalnych numerów kontaktowych lub strony internetowej,
  • Nie klikaj w linki, ani nie skanuj kodów QR przesyłanych w wiadomościach od nieznanych nadawców, nawet jeśli wyglądają one jak wiadomości z banku lub innej instytucji zaufania,
  • Dbaj o bezpieczeństwo swoich urządzeń,
  • Weryfikuj autentyczność powiadomień i powstrzymuj się od logowania do bankowości online w reakcji na niespodziewane wiadomości,
  • Pamiętaj o zgłaszaniu wszelkich podejrzanych działań.

W trosce o bezpieczeństwo przypominamy, że rozwaga i ostrożność są kluczowe w korzystaniu z internetu, szczególnie gdy w grę wchodzą finanse i dane osobowe.

sierżant sztabowy Jagoda Maj

Powrót na górę strony