Aktualności

Oszustwo na pracownika banku. Kobieta straciła ponad 33 000 złotych

Data publikacji 11.07.2024

38-latka uwierzyła, że rozmawia z pracownikiem banku. Stosując się do wskazówek oszusta, kobieta wysłała kilka kodów BLIK i straciła ponad 33 000 złotych. Nie dajmy się oszukać, weryfikujmy informacje i bądźmy czujni!

Zdarzenie miało miejsce trzy dni temu. Na numer telefonu 38-letniej kobiety zadzwonił mężczyzna podając się za pracownika banku w którym kobieta ma rachunek bankowy. Oszust poinformował ją, że widzi na jej koncie ,,ruch środków pieniężnych”, spowodowany najprawdopodobniej złożonym wnioskiem o kredyt. Dodał, że zapewne ona nie ma podglądu do rachunku przez brak aktualizacji aplikacji. Oświadczył także, że jest możliwość cofnięcia tych środków i w tej sprawie skontaktuje się z nią dział techniczny. Za niedługo zadzwonił kolejny mężczyzna, który poprosił o zainstalowanie na telefonie aplikacji Zoom służącej do prowadzenia korespondencji. Gdy kobieta zainstalowała opisywany program w aplikacji wyświetliła się jej nazwa banku. Oszust oświadczył 38-latce, że odblokowac środki na koncie należy wygenerować kody Blik. 38-latka wygenerowała kolejno 6 kodów blik na łączną kwotę 20 000 złotych. W trakcie rozmowy oszust polecił kobiecie także zamknięcie lokaty w wysokości ponad 13 000 złotych (z której pieniądze zostały również skradzione) co kobieta uczyniła. Łącznie mieszkanka Lubartowa straciła ponad 33 000 złotych. Dopiero po czasie kobieta zorientowała się, że padła ofiara oszustów.

Oszustwo na pracownika banku jest jedną z wielu metod jakimi posługują się oszuści. Fałszywi pracownicy banku informują najczęściej o kradzieży środków z naszego konta a także o konieczności wykonania przelewu technicznego na konto wskazane przez oszusta.

Niestety są również przypadki gdy fałszywy pracownik banku przeprowadza „weryfikację rozmówcy” i uzyskuje dane wrażliwe jak imię nazwisko numer pesel, w tym często login i hasło do aplikacji bankowej, wtedy nie tylko dokona kradzieży zgromadzonych środków ale dodatkowo sprawca zaciągnie tzw. szybki kredyt.

Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności! Pracownicy banku nigdy nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta ani tym bardziej kodu autoryzacyjnego SMS, jak i nie polecają instalowania aplikacji, z której mogą wykonywać ruchy na koncie klienta. Nie polecają przelania środków bankowych na wskazane przez konsultanta konto. Jeżeli nie jesteś pewien/ pewna z kim rozmawiasz pójdź do placówki danego banku i tam porozmawiaj z pracownikami banku. O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować Policję, korzystając z numeru alarmowego 112.

sierżant sztabowy Jagoda Stanicka

Powrót na górę strony