Aktualności

Przekazał oszustowi Blika i stracił 700 złotych! Nie daj się oszukać, weryfikuj informacje i zawsze sprawdzaj z kim rozmawiasz

700 złotych stracił 23-letni mieszkaniec naszego powiatu, po tym jak z przejętego komunikatora brata o szybką pożyczkę pieniędzy, poprosił go oszust. Przypominamy: nie wysyłajmy nikomu pieniędzy bez wcześniejszego potwierdzenie wiarygodności naszego rozmówcy!

Zdarzenie miało miejsce w wczoraj. Do 23-letniego mieszkańca naszego powiatu na komunikatorze społecznościowym napisał członek rodziny z prośbą o wykonanie szybkiej ,,pożyczki” 700 złotych Blikiem. Prośbę swoją umotywował tym, że posiada limit na koncie a musi szybko zapłacić za kupioną przez siebie rzecz na portalu sprzedażowym. 23-latek nie weryfikując dodatkowych informacji wysłał Blikiem 700 złotych. Zaraz po tym zauważył, że pieniądze zostały wypłacone w jednym z bankomatów na terenie Warszawy. Po chwili, pojawił się u mężczyzny wspomniany brat, który oświadczył mu, że ktoś przejął jego konto na komunikatorze i wysyła do znajomych prośby o szybki przelew.

Przypominamy, co zrobić, aby nie paść ofiarą oszusta:

  • stosować dwuskładniowe uwierzytelnienie swoich kont społecznościowych (wówczas o wiele trudniej przejąć nasze konto – zalogowanie się wymaga potwierdzenia smsem),
  • potwierdzać tożsamość „znajomych”, którzy piszą do nas przez internetowe komunikatory – najlepiej zadzwonić do takiej osoby. Wykonanie połączenia zajmie nam kilkadziesiąt sekund, a tym samym zyskamy pewność, że nasz znajomy rzeczywiście jest w potrzebie i to właśnie jemu - a nie oszustowi - przekazujemy pieniądze,
  • sprawdzać dane transakcji przed jej zatwierdzeniem w aplikacji bankowości mobilnej (przestępca nie skorzysta z kodu, dopóki nie potwierdzimy transakcji na naszym telefonie),
  • chronić swój telefon a szczególnie PIN do aplikacji mobilnej banku,
  • nie klikać w podesłane linki, nie podawać haseł i loginów,
  • nie podawać kodu CV z karty płatniczej.

 

sierżant sztabowy Jagoda Stanicka

Powrót na górę strony