Strona używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody.

Aktualności

Oszust podszył się pod koleżankę. Kobieta straciła 800 złotych

Data publikacji 06.06.2024

800 złotych straciła mieszkanka Lubartowa, po tym jak oszust podszył się pod jej koleżankę i poprosił o przesłanie Blikiem pieniędzy. Kobieta była przekonana, że rozmawia ze znajomą i w żaden inny sposób nie zweryfikowała informacji. Policjanci apelują o ostrożność !

Do zdarzenia doszło pod koniec maja tego roku. Do zgłaszającej przez komunikator internetowy odezwała się koleżanka z prośną o szybką pożyczkę zakupową. Kobieta była pewna, że rozmawia ze znajomą i postępowała zgodnie z informacjami przesłanymi przez oszusta. 34-latka w ten sposób przekazała oszustowi dwa bliki po 400 złotych. Dopiero później dowiedziała się, że została oszukana. Niestety było już za późno.

Policjanci przypominają: schemat działania oszustów jest bardzo podobny: przejmują konta osób na portalach społecznościowych a następnie włamują się na komunikatory internetowe. Wyszukują osoby z którymi najczęściej była prowadzona rozmowa i wysyłają prośbę o szybką pożyczkę. Za pomocą wyłudzonego kodu do płatności mobilnej okradają konta.

Przestrzegamy – jeśli otrzymujemy prośbę o pożyczkę, nie działajmy pochopnie. Sprawdźmy najpierw czy osoba, która do nas napisała lub której prośba dotyczy rzeczywiście potrzebuje naszej pomocy. Jeśli otrzymamy od znajomego prośbę o przelew za pomocą BLIK-a lub o przekazanie kodu BLIK - zadzwońmy do tej osoby i potwierdźmy jej prośbę. Pomoże to nam uniknąć nieprzyjemności. Pamiętajmy o tym, aby NIGDY nie przekazywać pieniędzy obcym osobom, nie przesyłać ich na podane przez obce osoby numery kont, nie podawać nikomu danych do logowania na nasze konta bankowe, nie przekazywać obcym osobom kodów do płatności mobilnych. Zadbajmy o prawidłowe zabezpieczanie swoich danych osobowych, haseł i numerów dostępowych do portali i komunikatorów.

sierżant sztabowy Jagoda Stanicka

Powrót na górę strony